30 Mart 2010 Salı

işte geldim burdayım..

ben geldim..2 haftayı geçtik bile.vakit ne kadar çabuk geçiyo di mi?günler uzadı,bahar tam anlamıyla geldi.ama nedense hiç dışarı çıkasım yok.bunalırım zanediyodum,evde duramam diyodum ama yok,evde olmaktan mutluyum.bebek bakımını çok sevdim,giydir,altını değiştir,emzir besle,uyut:)) evcilik oynar gibi:) geceleri uyumamak da pek koymuyor.gerçi şu anda evde çok rahatım,bir elim yağda bir elim balda,anneler çok iyi bakıyolar bana.arada bi geliyolar tabi bana sebepsiz ağlamalar,kafayı herşeye takmalar.hemen diyolar 'olur olur lohusalıkta normal' diyolar,öylece kıvırıyoruz durumu:)

emzirmek çok zor yaw.sütüm şööle şakır şakır gelemedi.emerken bebek sütten boğulacak gibi olurmuş!!benim için bi hayal!!sağıyorum pompayla emzirdikten sonra,takviye yapıyorum.aranmaya devam ederse mama veriyorum napıyım:( şu anda kilo filan en son düşündüğüm şey,ne bulursam yiyorum..(gerçi 5-6 kg fazlam kaldı,mutluyum)ayva kompostosu,rezene-ısırgan otu çayı,humana still tea,fayrouz,light süt,su,dereotu..elimde sürekli bardakla dolaşıyorum.ama pes etmicem:) sütü arttıran mucizeleriniz varsa bekliyorum anacım:)

20 yorum:

  1. çokocum sen yazdıkca sanki kendimi görüyorum ilerisi için samimi yazım dilini özlemişim:)

    YanıtlaSil
  2. Su...en çok süt yapan şey su, çok iç...

    YanıtlaSil
  3. Şimdi interneti aç ne süt yapar diye ve bir kağıda yaz, bir bakmışsın ki her şey süt yapıyor:) Baklagillerden, bulgura, kompostodan çeşitli çaylara kadar. O yüzden ben süt yapımını arttıran özel bir yiyeceğin olduğuna inanmıyorum, varsa da sanırım kişiye özel bir şey bu. Kimisine komposto yapar süt , kimisine baklagiller gibi. Tek inandığım şey Elif'in de dediği gibi bol bol su içmek ve sürekli emzirmek.

    YanıtlaSil
  4. oo güzel annemiz gelmiş :) canım benim senin adına cok sevindim.. Ayrıca rahatınında iyi olması cok güzel :) yazından anladıgım kadarıyla iyisin :)Allah saglıkla büyütmenizi nasip etsin :)

    YanıtlaSil
  5. geçenlerde hastanedeydim bi dr hastasına sadece bol bol su içmesini sadece suyun süt yaptığını söyledi :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Hoşgeldin. İyi bir sütaş anne olarak sana bazı tavsiyelerde bulunabilirim. ' çocuğumu da 17 ay emzirdim. Emzirmeyi ve emziren anneleri de seviyorum. Sütünün artması öncelikle moralle alakalı. Sen pozitif olacaksın. Sular seller gibi sütün gelmeyebilir ama bebeğine yetiyorsa sorun değil. Ayrıca süt için sıvı alman çok önemli.Sen zaten bunu yapıyorsun. Eğer gerçekten ihtiyacın varsa internette de satış yapılıyor " Malt" alabilirsin. Malt bira yapımında kullanılır. İlk bebeğimde kullandım ben. Araştırabilirsin.

    YanıtlaSil
  7. yeni doğum yapmış bi arkadaştan öğrendiğim kadari ile bulgur çok süt yapıyormuş...

    YanıtlaSil
  8. tekrar hoşgeldin :)
    benim ortağım da sadece suyun süt yaptığını söyler durur bana ama bazı anneler de helva,komposto işe yarıyor diyor, sanırım içinden geldiği gibi abartmadan vücudunun istediğini yapmak en doğrusu :)
    sana kolaylıklar diliyorum bakalım biz ne yapacağız :)

    YanıtlaSil
  9. canım ilk önce tebrik ederim cok mutlu bir hayatı olur inşallah bebişinin.bende rezenenin cok arttırdıgını duymustum yazmıssın gerçi ama birde herşeyi olumlu düşünmek gerekiyor sanırım stres kafaya takılan seylerde etkiliyor die duymustum,gerçi ne kadar yapılabilir bilmiyorum ama ceren için sadece onu düşün biraz diğer düşünceleri ertele...melda

    YanıtlaSil
  10. canım bende rezene çok içiyorum...ilk günlerde benim de hiç sütüm gelmiyordu,damla damla zor çıkartıyordum,pompayla..şimdi şıpır şıpır damlamayıda geçti,akıyo resmen :)anne sütünden başka birşey de vermedim hiç çok şükür şimdiye kadar da bir sağlık sorunumuz olmadı..bol bol emzir,cerencik hasta olmasın,hep gülsün inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Ben de o kadar çok şey denemiştim ki çok zor oluyor o dönem ,hatta emzirmek bile bazen acılı bir hale gelebiliyor..En çok su içmek arttırmıştı sütü..Diğerlerinden pek bir fayda görmemiştim..Zaten dikkat edersen ,emzirirken bile insanın ağzı kurumaya başlar..Mümkünse emzirme sonrasında 2-3 bardak su içmeye gayret göster,eminim faydasını göreceksin..Bir de olumlu düşünmek ,çok önemli..Çok kolaylıklar,bol sütlü günler canım..

    YanıtlaSil
  12. mahaşallah size.. sütlü puding ve hippo emziren anneler çayını şiddetle tavsiye ederim..
    emzirdikçede süt artıyor az geliyor diye emzirmekten vazgeçme.. öpüyorum sizi

    YanıtlaSil
  13. Annelik çokk farklı dimi insan ne uyukusuzluğunu anlıyor ne yorgunluğunu..tadını çıkar booollll SU SU SU SU SU:)))Tek süt yapan şey..bana birde tahin helvası yedirdiler ama sudan mı helvadan mı o an akıyordu sütüm durdurabilene aşk olsun:)))

    YanıtlaSil
  14. bozaaaaaa gerçekten.
    aslına bakarsan hiçbir şey sütü artırmıyor. ne zaman mutluysan o zaman süt artıyor. ben de günde 5 lt. su içiyordum ve senin içtiklerinin hepsini fazlasıyla içiyordum ama o zamanlar takıntılı olduğum için sütüm artmıyordu. ne zamanki umursamamaya başladım sütüm arttı. hatta kızım 4 aylıkken ş.arası bir yolculuk yapıp köye gittim coştu :)
    ayrıca ceviz, çikolata, tahin-pekmez de işe yarıyor :) (psikolojik olarak)

    YanıtlaSil
  15. Tebrikler Ayşeee... Sana yorum yazarken, baktım lafı çok uzatıyorum, sırf senin için yeni bir kayıt yazdım. http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2010/03/anne-sutu-nasl-arttrlr.html
    Annelerin evhamlı dünyasına hoşgeldin. Evlat ateşten gömlekmiş derler. Her yeni annenin ilk evhamı da "Sütüm yetmiyor galiba"dır sanırım :

    YanıtlaSil
  16. çok çok teşekkür ediyorum size,iyi ki varsınız,moralimi o kadar yükseltiniz ki..sanırım bu moralle akşama şakır şakır gelecek süt:) emzirmeye ve sağmaya devam..yameğe de:)durmak yok:)

    YanıtlaSil
  17. ben 1,5 yıl emziren bi anne olarak:)su,meyve suyu ve kompostonun sütü arttırdığını biliyorum.

    YanıtlaSil
  18. yeni doğduğunda bebeğinize kaç cc ve kaç kere mama takviyesi yapıyordunuz?

    teşekkür ederim :))
    sevgiler
    canan

    YanıtlaSil
  19. CANAN,saçmalıştım resmen,sen yapma.bebek n90cc içmeli yeni doğdugunda dediler.ben de sağıyodum sütüm 60-70cc çıkıyodu,90ccye tamamlamak için 20-30cc mama takviyesi yapıyodum.meğer bebek emdiğinde daha cok emermiş,sağdıgında 60 cıkıyosa emdiğinde 90-100 emermiş.sen hiç sağma filan,direkt emzir,sürekli emzir.2.aydan itibaren süt coşuyo emin ol.

    YanıtlaSil
  20. ilk doğduğunda sizden maşallah çok iyi çıkıyormuş biz yeni 2 aylık lıyoruz anca 70 cc çıkıyor :( çok üzülüyorum.sizden 2 aylıkken kaç çıkıyordu hatırlayabiliyormusunuz

    YanıtlaSil

hadi sen de yaz fikrini!