10 Ağustos 2012 Cuma

İnterlaken/ Alpler (Mürren/Wengen) / Brienz

4.Gün:

İnterlaken'de güne başlıyoruz. Bugün heyecanlıyız çünkü Alplere çıkacağız.

Kahvaltıya gitmeden önce kaldığımız yerin çevresini gündüz gözüyle bir görelim diyoruz :)

Bu yollardan geçerek,

Köprüleri aşarak,

Parklardan geçerek,

İnterlaken tren istasyonuna geliyoruz 10 dakikada. Bugün arabayı bırakıyoruz otelde,dünkü heyecan yeter,dağlara trenle çıkacağız:)

Ama önce Coop markette bir oturup kahvaltımızı edelim.

Her yerde Coop market var ve vakit buldukça bu marketlere girdik. En büyük zevkimizdi eşimle marketi gezmek:) Bu büyüteçler de ilginç geldi,e yaşlı nüfus çok, dedeler 'içindekiler' kısmını göremeyebilirler:)

Ve ünlü kayak merkezi Mürren'e çıkmak için önce trene biniyoruz. Trende çocukları ile dağda yürüyüşe çıkmış bir babaya rastlıyoruz. Bizde montlar, çocuklarda tişört. Ellerine de almışlar birer sopa. İşte çocuklar nasıl yaşayarak öğreniyorlar.Özeniyoruz.

Trenden inip altta gördüğünüz teleferikle yukarı çıkıyoruz,ordan bir kez daha trene binip Mürren'e çıkıyoruz. Heyecanlı bir yolculuk geçiriyoruz yine:)

Ceren teleferiğe bayıldı. Çok yüksekteyiz anne diye bağırdı:)

Şu otele Ceren biraz büyüyünce kış mevsiminde gelmek istiyorum:)

Temiz hava çarpıyor,biraz dinlenelim diyoruz. Bir kafeye oturuyoruz.

Ceren eziyet edecek ya illa, boyama istiyor.Yanıbaşımızdaki Coop saolsun hemen kalem defter alıp geliyoruz.Tatilde çocukla rahat etmenin sırrı bir dediğini iki etmemek:))

Jungfraujoch'a yani  Avrupa'nın zirvesine (yaklaşık 3500 m) çıkış için tren seferi var. Yaklaşık 350TL:) Düşündüm çıkmayı ama gidiş 2 saat dönüş 2 saat eşim Cerenle baş başa kalamazdı o kadar süre. Cerenle de çıkılmazdı. Neyse o da kalıversin dedim:)

Mürren'in tam karşı dağındaki kayak merkezi Wengen'e trenle geçtik.

Manzaralı park:)

İşte o meşhur dağlardan akan şelaleler:))

Ve yeryüzüne inip Brienz'e gidiyoruz. Göl ha-ri-ka! Lugano da neymiş peh diyorum.

Otelimize dönüyoruz. Cerenle nehir kenarında dolaşalım biraz diyoruz,dönüşte bir bakıyoruz meğer bir parkımız varmış:) İspanyol çocuklarla oynuyor, çocukların ortak bir oyun dili var, bunu anlıyorum.

Ve İnterlaken'deki son gecemizi geçiriyoruz. Yarın bu güzel şehri bırakıp başkent Bern'e gidiyoruz.

1. çok imrendim gezinize... fotoğraflar süper, ceren de gayet uyumlu görünüyor. ne güzel gezmişsiniz darısı başımıza... bu arada büyüteçler süpermiş hakikaten aslında buraya da lazım.

1. teşekkürler:) evet Ceren bize uydu,e biz de ona uyduk,o şekilde idare ettik:)büyüteçler çok iyi,o kadar küçük yazıları biz bile okuyamıyoruz genç olaraktan:)

2. Çokoprenses vallahi çok iyi geldi yazın :) gitmiş kadar oldum ve resmen serinledim resimlere bakarken :)

Ebrashca

3. fotograflar gerçeği yansıtamıyor desem:)) gerçeği süper:)

4. Cok keyifle okudum son 3 postunuzu:)

Migros konusunda aydinlatayim sizi: Isvicre'de Yahudi biri alisveris arabasiyla satis yaparak atmis Migros'un temllerini:) Dikkat ettiyseniz Isvicre'deki Migros'larda alkol satisi yapilmiyor (Sahibinin Yahudi olmasiyla ilgili bir durum)

Luzern'e gidip Pilatus'a cikmadiniz mi yoksa? Isvicre'de en sevdigim yerlerdendir Luzern, hem "Altstadt" dedigimiz eski sehri hem de daglariyla Isvicre kültürünü tamamiyle yansitan harika bir yer:))

Graubünden, ya da fransiz kismina Cenevre / Lozan'a gitmediniz mi?

Haklisiniz cok pahali bir yer, biz alistik artik derken krizin etkisiyle Isvicre Franki "safe heaven" olarak görüldügü icin kurumuz cok yükseldi (Merkez Bankasinin kuru Euro'ya 1.2 yle sabitleme politikasina ragmen hem de)

Tatilde evde oturmak nerdeyse daha pahali su siralar Isvicre'de:))

1. merhaba:)

TRde de migros var ya Koçlarındı önceden,o yüzden şaşırdım Türk malı değil mi diye:)

pilatusa cıkmadık,başka sefere inşallah:)

Lozan'ı begenmedik,Cenevre postu daha sonra:)

5. Cok ozendim ben cikamamistim Alplere cok vaktimiz yoktu,ne kadar surdu gidisiniz ve tren ne kadardi,doga harika,ilerde cocugum olursa ben de boyle hareket etmek istiyorum cok kasmadan hayati kisitlamadan,bircok kisi cocugum var diye gitmez bu tarz seyahatlere siz cereni alip gidiyosunuz,idolumsunuz bu anlamda :). Sevgiler.Canan

1. Merhaba Canan,gidersiniz bir daha:) Basele uçuş kolay:)

Tren çok rahat ya,interlakenden 20dk filan trenle gidiyorsun.sonra 5 dk teleferik,sonra 20 dk daha tren.çok hoş bir yolculuk oluyor tepelere. Bilet fiyatı gidiş dönüş 35 franktı 1 kişi.

Ceren çok uyumluydu,alıştırmak lazım,kasmamak lazım.

6. Ben de en çok Alperi beğendim. Şehirler bildiğimiz şehir işte.
    Manzara, doğa harika. Zavallı hissediyorum kendimi bunları gördükçe.

hadi sen de yaz fikrini!