21 Haziran 2011 Salı

İlginç Bir Deneyim: Couchsurfing



 Birkaç yıl önce bi dergide görüp üye olmuştum couchsurfing'e.Türkçe meali kanepe sörfü.Tatilini ucuza getirmek isteyen,konaklamayı para vermek istemeyen kişiler veya başka ülkelerden misafir kabul etmek isteyenlerin bulunduğu bi adres.Evinizde kaç tane uygun kanepe olduğunu yazıyorsunuz profilinize,şehrinize tatile gelmeyi düşünen kişiler size istek gönderiyor.Ya da siz bi ülkeye gideceksiniz, o şehirdeki uygun kanepelere istek gönderiyorsunuz.

Üye olduktan sonra uzunca bi süre takip etmedim,hiç aklıma gelmedi istek gelebileceği.Bir baktıkm,bir sürü istek var ve devamlı da geliyor.Tiplerini beğenmediklerimi kibarca reddettim:)Kimilerinin geliş tarihleri bana uymadı.

Daniel ve Florina'dan gelen isteği değerlendirmek istedim.3 gün kalmak istiyorlardı,tatile girdiğim için evden onlardan erken çıkmayacaktım,havalar da güzeldi,evli bir çiftti,e tiplerinden düzgün birileri olduğu belli oluyordu.Yine de tırsarak kabul ettim isteklerini ve cumartesi günü bizde kalmaya başladılar.

Daniel ve Florina,Amerika'da doğmuş büyümüş ama Meksika'da bir İngiliz okulunda öğretmen olarak çalışan,yeni evli bir çift.

Tatillerinin ilk 3 gününü başka bi couchsurfingçi'de geçirdiler.Cumartesi günü Kanyon'da buluşarak eve getirdik.

Nasıl buluştunuz derseniz birbirimizin sadece fotoğrafını görmüştük.Mailleştik Kanyon Starbucks'ta buluşalım diye.Elinde valiziyle gelen çifti tanımak zor olmadı.

İlk sorduğum soru Neden Türkiye? oldu.Almanya'ya geldiklerini,oradan hadi bi Müslüman ülke görelim diye düşündüklerini söylediler.Ben de epey ballandırdım,Türkiye başka Müslüman ülkelere benzemez dedim,Kanyon da tam mekanıydı,bakın dedim hepimiz gayet moderniz:)

Akşama aldık güzel bi kebapçıya götürdük,bayıldılar.

Pazar sabahı eşim mükellef bi kahvaltı hazırladı,bayıldılar.Ev yapımı çilek reçeli çok hoşlarına gitti.ben de bir kavanoz hediye ettim:)

Pazar günü kendilleri gezdiler akşama kadar.Akşam yemeği için yaptığım pilavın tarifini aldılar:) Yemek yaptığım için teşekkür ettiler,e siz olmasanız da yemek yiyecektik,masaya 2 tabak daha koydum dedim.

Dışarıda filan herkesin yardımcı olması çok hoşlarına gitmiş.Biz milletçe yardımsever ve de misafirperperizdir diyerek reklamdaki son noktayı koymuş oldum.E öyle değil miyiz?Kalacak yerimiz yok deseler millet deli olur misafir etmek için.Yemek konusunda annelerimize misafir olsanız kaçarsınız dedim,yemeleri için yoğun bi ısrar filan,değil mi?

Pazartesi de kendileri gezdiler.Yemek-meyve faslından sonra fonda Survivor,elimizde Türk kahvesi eşliğinde derin muhabbetlere girdik.Hıristiyanlıkta ve İslamiyetteki merak edilenleri konuştuk.

Salı günü yani bugün de okuluma götürdüm,öğleden sonra ise uğurladık.

Gittiler ve gerçekten çok üzüldüm.Hatta abarttım,gözlerim doldu.Birbirimize alışmıştık.

Korkulan olmadı:
1.Gayet güleryüzlüydüler.
2.Gayet temizdiler.
3.Gayet dürüsttüler.
4.Gayet düzenliydiler.

Çok güzel bir deneyim oldu benim için.Evet kulağa çılgınca gelebilir.Eve aldığın kişi kim,hırlı mı hırsız mı?Ama  aynı risk onlar için geçerli-ki şimdiye kadar couchsurfingte olumsuz bişi okumadım.

Bakalım bu gidişle kanepe sörfü yapmaya devam edeceğiz gibi gözüküyor...

10 yorum:

  1. waawww iyi cesaret ve harika bir fikir :D Türk misafirperverliğini göstermişsiniz :D Herhalde sizin kadar onlar icinde unutamayacakları bir deneyim oldu :D

    YanıtlaSil
  2. Büyük cesaret doğrusu :) Güzel bir anı olmuş sizin içinde hihi :)

    YanıtlaSil
  3. Fikre+cesaretinize+reklamlarınıza = bayılıdım:)

    YanıtlaSil
  4. tebrik ediyorum..bu arad çokoprensesin annesi ben tbir daha uğramicam hııı:(((((((sen hiç gelmiyorsun..beni izlemiyorsun.....alınsammı acaba:(((((((

    YanıtlaSil
  5. ben mümkünse uygun bir kanepe bulup gideyim:)
    güzel fikir.

    YanıtlaSil
  6. bencede çok çılgınca:)bende öyle bir paranoyaklık vardır ki bırak yabancı insanları evime almayı telefon numaramı bile veremem şu devirde çok büyük cesaret hele bide evde çocuk varsa:))) kendimi o durumda düşünemiyorum.ama gerçekten farklı bir deneyim olmuştur yazdıklarından şunuda anladım herşeye önyargıyla yaklaşmamak lazım iyi insanlarda var sonuçta:)

    YanıtlaSil
  7. Cesaretinden dolayı tebrik ederim canım:)Her şeyin yolunda ve keyifli gitmiş olması çok güzel:))

    YanıtlaSil
  8. benim bir arkadaşımda böyle bir sürü misafir kabul etti. Kendisi de yurtdışına gitti, bir kaç kere. Ondan sonra seni duydum. ilk duyduğunda çok çılgınca gelse de bence çok eğlenceli:))---------------------

    YanıtlaSil
  9. chunli,gerçekten inanılmaz bi deneyim!

    gökçe,herkes öyle diyo,büyük cesaret:)

    yerdenuzak,reklamları bazen abarttım:))

    marifetellerimizde,sen her zaman gel beklerim,karşılıklı mı ayol?

    annecafe,bak tam senlik bu,yaparsın sen:)

    merimania,tırstım tabi baştan ama görünce onları gecti:)

    adsız arkadaş,eşim paranoyaktır,benim rahatlıgım ona sirayet etti:)

    ikizannesi,teşekkürler:)

    esra,aa gitti demek arkadaşın,memnun kaldı mı acaba?biz de gitsek mi diyoruz.

    YanıtlaSil
  10. her şeyin yolunda gitmesine sevindim.. eee artık iadeyi ziyaret şart :))

    cerenin çekik gözlerini yerim bu arada..

    sevgilerrrr

    YanıtlaSil

hadi sen de yaz fikrini!