15 Haziran 2011 Çarşamba

Çalışan annenin derdi: Bakıcı mı kreş mi?



Bu postu yazmayı özellikle bu günlere erteledim.Kreşin son günlerine gelelim,bi aksilik olmasın,tükürdüğümüzü yalamayalım sonradan diye:)

 Önceden yazmıştım,komşumuz bakmayı bıraktı,anlaştığımız bakıcı 3.gün vazgeçti derken hiç vakit kaybetmeden kreş araştırdım ve böylelikle başladı kreş günlerimiz.

Bir çocuk için en iyisi tabiki de evidir.Ama mümkün değilse,bu dünyanın sonu değil.Ben kreşten çok çok memnunum.Evde bakıcı olsaydı Ceren bu kadar gelişim gösterir miydi bilmiyorum.

En başta kreşte düzeni öğreniyor.diğer çocuklarla beraber masaya oturup yemeğini yiyor.abi geliyor,abla nerede filan diyerek bi tencere yemeği yedirebilirsiniz Ceren'e çaktırmadan :) Çocuklara bayılıyor.Gördüğüm kadarıyla kreşte çocuklar da Cereni çok seviyor.Oyun saatinde beraber oyun oynuyorlar.Bizim minik cadı oturup masaya yapboz yapıyor,boyama yapıyor.

En önemlisi Ceren kreşte kendi kendine uyuyor!!!Evde ayakta zor uyutuyorum.Kreşte sallamak yasak olduğunu biliyor.Yatağına yatırıyorlarmış,iki pışpış ve mışıl mışıl uyku!en büyük gelişme bu bizim için.

Sürekli oyun,şarkı,konuşma duyduğu için dil gelişimi de oldukça ilerlemiş durumda.

bu aralar sürekli i-a,i-a diyor.anladım a-i demek istediğini :) eşek sesi taklidi hiç yapmamıştık evde.meğer Ali babanın çiftliğini söylüyorlarmış sürekli,ordan kapmış.

Kreşte paylaşmayı da öğreniyorlar doğal olarak.Elindeki herşeyi etrafındaki çocuklara vermeye çalışıyor.Misafirliğe gittiğimizde ayağından ayakkabısını çıkartıp daha 2 aylık bebeğe giydirmeye çalışırken yakaladım en son :)

Sabahları bırakırken ağlıyor tabi ama çocukları görünce hemen susuyor.Almaya gittiğimde alkış yapıyor,hemen atlıyor kucağıma sarılıyor.Üzülüyorum bazen beni özlüyor diye ama çok yoğun çalışmadığım için şanslı olduğumuzu düşünüyorum.14.30 gibi alıyorum.Ayrı geçirdiğimiz 6 saatin 2 saatinde uyuyor.Geri kalanında da oyun eğlence.Zaten okula gidince rahat bi nefes alıyorum,en rahat öğünüm okulda yediğim öğle yemeğim:) O yüzden  fazla düşünmemek,anın tadını çıkarmak en iyisi :)

Evde olsaydı bakıcıyla ne mi olurdu?Bakıcımız-ki geneli öyle- ilkokul mezunuydu.ah yapalım anneye,niye ağlatıyosun Ceren'i tarzı cahilce konuşmalarına denk geldim.Ceren'e ne kadar ne öğretebilirdi?Kaç tane şarkı?Sofra adabı?(tamam ben de yeteri kadar veremiyorum ama)Yaşıtlarıyla oyun imkanı?Kimi zaman tv açıp avutacaktı çocuğu.Tabiki de çok çok iyi bakıcılar var ama kaçımız o kadar iyisine denk geliyoruz?

En önemlisi,bakıcının karşısında ben eziliyordum öyle diyim size.yok şu kadar para,yok yol parası da.ay biriyle tanıştım benden daha fazla ücrete yaşlı bi çifte bakıyomuş hem de benim yaptığım işin yarısını yaparak.İyi niyetimi suistimal etmeye çalıştı şimdiye kadar tanıştığım temizlikçi ve de bakıcılar.Ama kreşte ben müşteriyim.Benim memnuniyetim önemli.Çocuk kussa özür diliyorlar.Özür dilenecek bi durum olmadığını söylüyorum şaşırarak :)

Kreş deneyimi olan bi anne olarak şunu diyebilirim: Canınızı sıkmayın,fırsatları değerlendirin.Ben de baştan çok üzüldüm çocuğum yol çekiyor,ev ortamında değil filan diye ama getirdikleri götürdüklerinden çok daha fazla oldu.Bazen üzüldüğümüz olaylar aslında bize daha iyi fırsatlar açan kapı olabiliyor.

14 yorum:

  1. kres bence de iyi. hatta ben su ara calismadigim halde oglumu haftada uc gun 2'ser saat gonderiyorum cunku hem yabanci dil ogrensin istiyorum hem de iste senin de saydigin paylasma, arkadas edinme vs gibi olumlu yonleri oldugunu dusunuyorum. acikcasi buyuk konusmamakla birlikte bakici mi kres mi ikilemi yasasam kesin kresi secerim cunku evde tek basina elin kadiniyla birakamam ben cocugumu. paranoya mode on. hem de kresteki insanlar egitimli meslektaslarim :P daha guvenilirler. ayrica o kedi yalasa doyacak cikolatali surattan kocaman operim:)

    YanıtlaSil
  2. çok şanslısınki sadece 5-6 saat ayrı kalıyorsunuz. bencede bu saat için kreş en güzeli en doğrusu iyi bir bakıcı bulmak çok zor. eğer yağızı alacak uygun bir kreş bulsaydım bende haftanın 2-3 günü göndermeyi düşünüyordum ama maalesef bodrumda imkanlar sınırlı. yalasınlar o suratı..

    YanıtlaSil
  3. off yaaa bakıcı konusunda hemfikirim. Güvenemiyorum, hiç o yöne yönelmedim ancak kreşde de çok vicdan yapıyorum yaa yollara düşecek vs. diye :( İşte iş saatlerim senin gibi olsa hiç düşünmiyeceğim de akşam 7ye kadar kreşte bırakmaya da içim elvermiyor. Durum istifaya kadar geldi. Napıcam bilemiyorum yaaa :( Senin gibi olumlu örnekleri okuyunca içim ferahlıyor ama uzun saat durumu canımı fena halde sıkıyor

    YanıtlaSil
  4. çalışsam sanırım bende kreşi tercih ederdim öncelikle pananoyak sebeplerimden.zaten bende en geç 3 yaşında kreşe gitmesini istiyorum,paylaşmayı öğrenmessi için.şu anda maalesef başkasının olan herşeyde onun!ayrıca Ceren'in i-a sını yerim:)maaşallah..

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle kreş ama iyi bir kreş, bizde çok zorlandık bu konuda ama; paylaşımı, öz bakımı, temel bilgileri, arkadaş sevgisini ve daha bir çok becerisini gördükçe pişman olmayacaksınız..üstelik Defne yuvya gidince kilo bile aldı, acıkmayı ve yemek yemeği bile orda öğreniyorlar...çuku kızınızı öper sevgiler dilerim,

    YanıtlaSil
  6. 22 yasındayım. annem ev hanımı olmasına rağmen benim de okul hayatım 3 buçuk yaşında kreşle başladı. İki sene kreşe gittim.. Şimdi yaşıtlarıma ve kardeslerime onların 3-4 yaşlarınmdakı olayları hatırlayıp hatırlamadıklarını sordugumda hafızalarında ilkokuldan oncesının olmadıgını soyluyorlar,oysa ben ilk kreş gunumu dahi hatırlıyorum. Sanırım hafızam farklı bır ortamı görünce algılamaya ve kaydetmeye başlamış. Kişisel farkındalığı erken yaşta kazanmak sanırım en önemli şeylerden hayatta. Bence de kreş açık farkla önde ve herçocugun kesinlikle gitmesi lazım.. Bu arada ben kreşte annem evde çok ağlamışız..:)

    YanıtlaSil
  7. tuguna,istanbulda güvenilir birini bulmak zor,elbette bulunur ama benm durumum acildi:)evde yalnız başına bıraktgıgım kişi kim incelemem gerekliydi..iyi de oldu böyle.

    ugurlu gelecek,evet sanslıyım çalışma saatlerim uzun degil.yoksa evde olması daha mantıklı olurdu.

    selcen,güvenilir birini bulursun inşallah.öncelik evde bakım tabiki de.

    YanıtlaSil
  8. pink princess,gelişimi için gerçekten faydalı.

    mis kokulu defnem,evde yemiyor orada yiyor:)

    rumeysa,mutlaka ve kesinlikle çocugu olumlu yönden etkiler.

    YanıtlaSil
  9. ben de o paronayaya sahip annelerdenim, sırf daha erken yaşamamak için 24 ay ücretsiz izin aldım, günde 10 saat bırakmak zorunda kalsam da sanırım ben de kreş seçicem..yazınız içime su serpti diyebilirim :)bu arada Ceren hanıma maşallah subhanallah

    YanıtlaSil
  10. canım merhaba,bende senin gibi öğretmenim ve şimdi pamukşekerimin kreş vakti geldi.Ama şöyle bir sıkıntım var hangi kreş bir türlü karar veremiyorum.Ben beylikdüzünde oturuyorum sen neredesin bilemiyorum ama bana önerebileceğin kreş veya önerilerini bekliyorum.......

    YanıtlaSil
  11. ahh Esra hiç bilmiorum Beylikdüzünde.adakentte villaların oldugu yerde yan yana bir sürü var,istersen tek tek görüş oralarla.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba benim kizimda 18 aylik, ogretmenim. Bakicisi var fakat memnun degilim. Krese vermeyi dusunuyorm.Sizce kres icin cok mu erken. Ne yapsam karar veremiyorum.:s sizin kres hangi semtte adi ne?

    YanıtlaSil
  13. Ayy icimd3n gecenler.oglum 3.5 yasinda bugunlerde bakiciyla para is vs konularinda biraz uyusmazlik oldu ki paramla ezilen ben oluyorum oglumsa tv basinda..ustelik cok akilli bi cocuk hemen herseyi kavrayabilen uyumlu ama evde miniton geciyor hersey..ogluma kardes gelecek 3 ay sonra bakicimi kacirmiim dedim ama bulunmax hint kumasi sanmaya basladi kendini o yuzden oglum haftaya krese baslicak..kaygilarim var ama dediginz gibi bazen firsatlari degerlendirmk gerek

    YanıtlaSil
  14. Ayy icimd3n gecenler.oglum 3.5 yasinda bugunlerde bakiciyla para is vs konularinda biraz uyusmazlik oldu ki paramla ezilen ben oluyorum oglumsa tv basinda..ustelik cok akilli bi cocuk hemen herseyi kavrayabilen uyumlu ama evde miniton geciyor hersey..ogluma kardes gelecek 3 ay sonra bakicimi kacirmiim dedim ama bulunmax hint kumasi sanmaya basladi kendini o yuzden oglum haftaya krese baslicak..kaygilarim var ama dediginz gibi bazen firsatlari degerlendirmk gerek

    YanıtlaSil

hadi sen de yaz fikrini!