11 Nisan 2011 Pazartesi

biz bu haftasonu

ekspres bi tur yaptık geldik..

fırsatları değerlendirmeyi severim.e tabi konu bir de gezi olunca..arkadaşımın Lüleburgaz'daki düğününü bahane ederek en verimli şekilde bir haftasonu nasıl geçer diye 1 haftadır etüt çalışması yapıyordum.nereye gidilir,nerede ne yenir?

e ne demişler gelin ata binmiş,yaaa kısmet demiş.cuma öğleden sonra Ceren'in biraz kırgın gözükmesi,akşama 40.2 ateşle hastaneye kendimizi zor atmamız,tahliller,Ceren'in mızırdanması derken yok abicim,bizim gezi yatar dedik.hayal kırıklığı yaşamadım değil,ne yalan söyliyim.

cumartesi günü havanın günlük güneşlik olup,içimizde planımızın yarım kalmasını ezikliği ile yavrum hasta olcak zamanı buldun dememize alınan Ceren iyileşmeye karar verdi.bi daha ateşlenmedi ve kıpır kıpır tam mesai yaramazlığa devam etti.e hadi dedik ne duruyoruz?

hemen apar topar çantalar hazırlandı,düğünde ne giyicez,ay ayakkabıyı almadım,Ceren'in sütü nerde derken gayet organize bi şekilde evden çıkmayı başardık.bu konuda talimli olduğum için dışarı çıkmak,hazırlanmak filan çocuk oyuncağı.söylemesi ayıp elim de biraz hızlıdır.

elimin hızlı olduğu kadar güzel de organizasyon yaparım.(Türk filmi repliği edasıyla okuyunuz lütfen)neyse bu kadar reklam yeter,görsellerimize geçelim.

ilk önce Çorlu çıkışında bulunan Zorlu'ya girdik.aman Allahım kasada inanılmaz kuyruk,sanki H&M'in açılış günü.hellokitty'li nevresime bakıp çıktık,daha fazlasına eşimin bünyesi dayanamazdı zaten.

ardından meşhuuurrr Ahmetbey köftesini yemek üzere Ahmetbey kasabasına uğradık.evet,gerçekten çok güzel.yanında gelen kızarmış ekmek var ki üzerine ızgaranın yağı bulaşmış,off Allah dedirtiyor insana.porsiyon usulü değil,kiloyla çalışıyo adamlar.kişi başı 250 gr köfte yetiyor.

sonrasında Lüleburgaz,otele yerleşme,kuaför,düğün dernek...sabahı zor ettim çünkü çarşafımı götürmeyi unutmuşum.ben öyle başkasının hele tanımadığım insanların kullandığı çarşaf,havlu gibi şeyleri kullanamam.kumanda,kapı kolu,sifon düğmesi,musluk başı gibi şeylere dokunamam.yurtiçi-yurtdışı tüm seyahatlere çarşafımı götürürüm.hatta yastık bile götürmüşlüğüm vardır.

sabah olmasının verdiği rahatlama,günün pırıl pırıl olmasının mutluluğu ile kendimizi yine vurduk yollara.Edirne-Karaağaç'a giderken meriç kıyısına yakın Yeşil Sera'da kahvaltımızı yaptık,enfesti.hatırlamak bile istemiyorum,ağzım sulanıyo hala.

Ceren de tabi bu sırada sıkılmaya başlamıştı ve beni tek elle kahvaltı yapmaya mahkum etti:)

meriç kenarında hava aldıktan sonra Edirne çarşıya yol aldık.

çarşıları gezdik,keçecizade'den badem ezmesi,kavala kurabiyesi ve akide şekerler aldık.akide şekerlerin arkasındaki Konya'da imal edilmiştir yazısını okuyunca güldük.

el yapımı sabunlardan niye almadık onu ben de bilmiyorum.

Selimiye Camii'ni gezdik.

ve beklenen an:yaprak ciğer..ne desem ki bu lezzetle ilgili,söz yetersiz kalıyor.şöyle diyim canım çektikçe Edirne'ye giderim ben bu ciğer için.İstanbul'da yok mu böyle yapan yer?

1. aaaa....Lüleburgaz'da 2 sene, Çorlu'da 4 sene oturdum ben....Edirne'yi de iyi bilirim...beni oralara götürdünüz akşam akşam...iyi geldi

2. Aferin Ceren'e, tam zamanında iyileşmiş. Arada bir böyle kaçamaklar iyi geliyor insana. Ciğeri sevmem de Ahmetbey köftesini Akçaabat köftesine benzettim. Bizde de böyle kızarmış ekmekle, domates ve biberle servis edilir ve kiloyla sipariş verilir, porsiyon olarak değil, Trabzon'a ilk defa gelenler de bayağı şaşırır bu duruma :)

3. Arasta fotoğrafında Ceren çok tatlı çıkmış.Ciğerci olarak sanırım Ciğerci Niyazi usta seçilmiş :)Öyle büyük avmlerimiz yoktur ama sakin,huzur veren bir şehirdir Edirnemiz :)Umarım beğenmişsinizdir...

4. Geçen arkadaşlarla çorbacıya gittik, çorbadan sonra hadi edirne çiğeri yiyelimdedik, aman Allahım o ne lezzet, Edirnedekini hayal edemiyorum, eminim çok daha nefistir. verimli gezmişsiniz maşallah.

5. Ciğer için Edirne Kırkpınar Lokantasını tavsiye ederim :) Çoğu avm'de var hemde :)

6. neşelihaller,hasret gidermişsindir fotolara bakıp:)

nagehan,akçaabatın tadını hatırlayamadım şu an ama bu baya yaglı:/

gökçecim,evet niyazi usta:)edirneyi sevdik,insanları filan da cok sıcak trakyanın:)

swotpisces,inanılmaz lezzetli.

luthiencim,a ben hiç denk gelmedim,belki de algıda seçicilik:)

7. hayatımda yediğim en güzel çiğer benimde edirnedeydi üstelik hamile olmamdan ötürü öyle ay fazla kaçırmayayyım derdimde yoktu iyi stoklamıştı bu beden:)lakin şimdi burda görünce aklıma düştü yeniden.bizde gidip geldikten sonra var mı bura böyle yapan arayışına girdik fakat öyle güzelini bulamadık bulursan yazarsın:)
    şu cerenin yok mu kahakaha atn bir resmi(vardır eminim ama ben bu kuzuyu hep ağlamaklı hatırlıyom niye acaba:)

8. Ne güzel yapmışsınız bazen programsız olunca daha keyifli oluyor gezmeler:)

9. Ooovv yaprak ciğer, bir Edirne'li olarak bugüne kadar yememeniz büyük eksiklik örtmenim, bu lezzet için her hafta sonu Edirne'ye gidesim var :)

10. Gençliğimizde :) aklımıza eserdi Bursa'ya İskender, Tekirdağ'a köfte, Edirne'ye ciğer yemeye giderdik. Hey günler heyy. Bu bebeler yaşlandırdı bizi azizim :))

11. çok güzel bir gezi olmuş süper görünüyor herşey.ciğer için bende edirne kırkpınar ı tavsiye ederim forum ist. ve metrocity de var bildiğim çok güzel ciğeri:)

12. sezobigo,yeni postta ceren gülüyo bak:)

tuğçe,hiç yemmeiştim haberim yoktu:)

burcu sizde maşallah:)

adsız,deneyecegim artık istanbuldaki yerleri:)

13. yaprak ciğer için beşiktaşta barbaros bulvarında Can Ciğer diye bi yer Edirnedeki kadar olmasada ona yakın güzellikte yapıyolar. Kesinlikle tavsiye ederim.

14. ahhhh ahhh gidesim gezesim geldi oraları, bize daha yakın yerlerde olabilir tabi, maksat gezeyim ama bizimkız rahat vermez ki!

hadi sen de yaz fikrini!