15 Ağustos 2012 Çarşamba

Thun/Bern ve Emmental Peyniri:)

5. Gün:

İnterlaken'e veda edip batısındaki Thun şehrine doğru yola çıkıyoruz.

Zaten pazar sabahı,her yer kapalı ve de bomboş,bir de hava kapalı. İnsan kendini hepten yalnız hissediyor.

Neyseki bir kaç tane açık cafe buluyoruz da kahvaltı için,açlık sorunumuz çözülüyor.

Thun'da şöyle bir tur atıp ünlü Emmental peynirinin yapıldığı Emmental bölgesi için yola çıkıyoruz.

Peynir yapım merkezine gidiyoruz:) Gitiğimizde ne görelim,sanki herkes burada. Nasıl kalabalık.

Doğal ortamlarında otlayan ineklerin sütü enfes! :) Hani Milka ineği vardır ya,boynunda çan,uçsuz bucaksız yeşilliklerde otluyor,işte o gerçek:)

Meşhur İsviçre İneği:)

Peynir yapımını görüp,sütümüzü-peynirimizi aldıktan sonra başkent Bern'e gidiyoruz. Bern,hem Bern kantonunun başkenti hem de İsviçre'nin.

Bern'deki yarımada Unesco tarafından Dünya mirası listesine alınmış,fotoğraf herşeyi anlatıyor,fazla söze gerek yok sanırım:)

resim alıntıdır

Pazar sabahı her yer kapalı,caddelerde sadece turistler:) Herkes oturacak bir yer arıyor,salak cafe sahipleri,bir sürü müşteriyi kaçırıyorlar:)

Bern kelimesi ayıdan geliyormuş. Kantonda ayı simgeli bayraklar sıkça görebilirsiniz:) Bir başkent düşünün ki adı Ayı:))

Simgesel olarak sanırım,bir kaç ayı koymuşlar park gibi bir yere,çoluk çocuk onlara bakıyor.Ne eğlenceli değil mi?:) Allah'ım yarebbim adamların başka işi kalmamış. Gerçi pazarlamayı bizden iyi bildikleri kesin.

Görmüş olduğunuz üzere,Einstein burada ikamet etmiş.

Rivayete göre Einstein, izafiyet kuramı üzerinde çalışırken evinin penceresinden bu Zytglogge saat kulesine bakarak ilham almış.

Bern'de gezip Bulle'deki otelimiz için yola çıkıyoruz. Giderken yol manzaraları:

Yine İbis Hotel'i tercih ediyoruz ama o da ne tarlaların ortasında bir yer:) Ama bakıyoruz otel nasıl kalabalık,herkesin bagajda bisikletler.Sanırım bisiklet gezisi için ideal bir bölgeymiş.

Yemek yemek için 5 dk uzaklıktaki Bulle kasaba merkezine gidiyoruz.

Ne pazar günüymüş be arkadaş diyorum. Nerde bu millet?!

Parkta küçük bir adamla karşılaşıyoruz,sanki 40 yıllık arkadaşlar,sarılıyorlar birbirlerini görür görmez:)

Artık yoruluyoruz,otelde dinlenmeye çekiliyoruz.

Yarın Fransız etkisindeki bölgedeyiz: Cenevre-Lozan-Montrö-Vevey

1. İsviçre'nin URI kantonunda büyüdüm.Bana göre orası dünyanın en güzel ülkesi diyebilirim.Fakat çok sessiz.Pazar günleri ve akşam 7'den sonra kimse kalmıyor.Rotanız harika.TR'ye gelince bu ne kalabalık diyeceksiniz:)

1. çok harika bir yer gerçekten.bayıldık.TR de daha havalimanında karşıladı bizi insan seli:)

2. ayşecim resimler harika o kadar güzellerki aynı duyguları bile geçiriyor,bazen soğuk üşütüyor,bazen peynirleri yiyesim geldi..çok ta güzel gezmişsiniz gerçekten etkileyici..insanın hadi kalk gidelim diyesi geliyor..görüşmek üzere..

3. Merhaba, blog unuzu çok beğendim ve sizi "blogger anneleri" nden buldum "bi siteye katıl" butonundan takipçi olmak istiyorum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)

4. http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6516980774183623559#editor/target=post;postID=4188708135674175335

bir tık.

5. fotoğraflar çok güzel..

6. Aynı binanın fotoğrafını çekmişiz :) Mor çiçekli "Konservatirum Für Musik" yazan, Avrupa'da böyle çiçekli binalara bayıldım bayıldım, keşke bizde de böyle binalar olsa o soğuk camlı plazalar yapılmasa

Yanlış anlamazsan birşey sormak istiyorum:Ne kadar bir bütçe ayırmıştınız bu gezide, bir de gezilecek yerleri nereden araştırmıştınız gidenlerden mi tavsiye almıştınız

Canan

7. trendydolap,tesekkürler

canan bütce kişiden kişiye değişir ancak baya gitti diyeyim,maldivlere gidip gelmekle aynı.

8. olamazzzzzzzzzzzzzz bayıldımmm yıne ben mıras lıstesınde demek vayy keısn gorulmesı gerekıyor haklısın yalnız doğal ortamdan gelen sut peynır ay unuttuk bız o tatları :((

9. emmental seksen kere deneyip asla alisamadigim bir peynir turu tatli gibi tadini sevmiyorum. amerikada yasarken alti ayda bir hadi bu defa sevicem diye alirdim. her defasinda ayni sey... niye yine aldim ben bu peymiri :-) bazi gidalari dener denemez seviyoruz. ornek dondurma. bazilari israrla denemeyi gerektiriyor. edinilmis zevkler diye tabir ediliyor. ben emmentaler zevkini edinemedim.

1. valla su an hatırlamıyorum ama tadı kötü gelen bi çeşit olmamıştı,buldugumu yedim:)

hadi sen de yaz fikrini!